יין אדום לפני השינה – כל היתרונות הבריאותיים בכוס אחת בלבד

יין אדום

רבות נאמר על סגולות היין האדום ועל צריכת יין אדום לפני השינה בפרט. אז מה כל כך מיוחד בנוזל האדום הטעים שמרומם את הנפש? מהן הסגולות הללו שכולם מדברים עליהן? מהו הגבול בין שתייה מתונה לשתייה מוגזמת? ריכזנו עבורכם את כל המידע על היין האדום ויתרונותיו הבריאותיים.

מחקרים רבים עסקו ועדיין עוסקים ביתרונות צריכת יין אדום לפני השינה ובכלל. חשוב לנו לציין שכל המלצה שתקראו כאן היא, כמובן, המלצה לצריכת מתונה ולא מופרזת. כשאנחנו מציינים את המילה “כוס”, אנו מתייחסים לכמות של 150 מ”ל ליום לנשים ו־300 מ”ל לגברים, כל עוד שתיית היין היא חלק מתזונה בריאה ומאורח חיים בריא. אז לפני שאתם מניחים בקבוק שלם של יין אדום לצד המיטה שלכם ושותים ישירות ממנו, קראו את המאמר עד סופו וקבלו באהבה את המלצתנו.

היין האדום מונע השמנה (תודו שמשכנו את תשומת ליבכם)

מלבד היותו מרגיע ותורם לשינה עמוקה וטובה, משהו שרובנו לוקים בחסר בעיקר מאז פרוץ מגפת הקורונה, היין האדום מכיל נוגדי חמצון שתורמים למניעת השמנה ולמניעת מחטפים מול המקרר באמצע הלילה (הודות לשיפור באיכות השינה). החומר שמדכא את התיאבון נקרא רסוורטרול (ממשפחת נוגדי החמצון) והוא מסייע גם לשרפת שומן. כמובן, אם התזונה היום־יומית שלכם מורכבת ממזונות עתירי שומן, לא תיהנו מהאפקטיביות של היין, לכן אנחנו שוב מדגישים: רוצים ליהנות מיתרונותיו של היין האדום? שלבו אותו ביום־יום שלכם כחלק מתזונה בריאה לאורח חיים בריא.   

מה הקשר בין צריכת יין אדום למניעת מחלות לב וכלי דם?

הרסוורטרול הוא סוד כוחו של היין האדום וכדי למנוע מחלות לב, יש לצרוך ממנו באופן מתון כפי שציינו קודם. יין אדום לפני השינה והרסוורטרול שבו יכולים להקטין את הסיכון להיווצרות קרישי דם, להפחית כולסטרול ואף למנוע את מחלת הסרטן על סוגיה השונים. כמו כן, הרסוורטרול מונע כיווץ של כלי הדם ומשפר את זרימתו באופן המיטבי ביותר. בנוסף לכל אלה, על פי מחקרים רבים, תוחלת החיים גבוהה יותר למי שצורך יין אדום באופן יום־יומי וכחלק מתזונה מאוזנת ובריאה.

”וְיַיִן יְשַׂמַּח לְבַב-אֱנוֹשׁ לְהַצְהִיל פָּנִים מִשָּׁמֶן וְלֶחֶם לְבַב-אֱנוֹשׁ יִסְעָד.“ (תהלים קד, פסוק טו)

נפש בריאה בגוף בריא – זוהי לא סתם סיסמה, זו דרך חיים. אז מזגו לכם כוס יין אדום לפני השינה לשינה מיטבית ולבריאות שלמה.